Zalety treningu

Systematyczne uprawianie ćwiczeń fizycznych wywoła w Twoim organizmie same pozytywne reakcje:

  • zatrzymanie procesu atrofii mięśni, utrzymanie lub rozbudowę masy mięśniowej; silne mięśnie chronią przed zimnem i osteoporozą,
  • stabilizację gorsetu mięśniowego, który utrzymuje ciało w prawidłowej pozycji chroniąc aparat ruchu przed przeciążeniem,
  • uelastycznienie więzadeł i ścięgien, gwarantując tym samym optymalny zakres ruchomości stawów,
  • lepsze odżywienie stawów poprzez dokrwienie i dotlenienie,
  • regenerację chrząstki stawowej, zapobieganie i powstrzymywanie zmian zwyrodnieniowych w stawach,
  • poprawę i przywrócenie ruchomości stawów, odkładanie wapnia i innych związków mineralnych ważnych dla budowy masy kostnej,
  • utrzymanie prawidłowej gęstości kości.
Przyczyny nie osiągania zamierzonych efektów treningu siłowego:

  • wykonywanie ćwiczeń wybiórczo (z reguły nie wykonujemy ćwiczeń, które wymagają większego zaangażowania lub sprawiają więcej trudności),
  • wykonywanie ćwiczeń ze zbyt małym obciążeniem,
  • zmniejszenie liczby serii i powtórzeń,
  • kończenie wykonywanych serii mimo sporego zapasu siły,
  • jedzenie bez umiaru