Indoor cycling

Indoor Cycling to połączenie treningu grupowego z treningiem kolarskim na rowerze stacjonarnym. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy trening jest planowany i kontrolowany przez wyszkolonego instruktora, wzrasta motywacja i atrakcyjność zajęć dzięki odpowiedniej, energetyzującej muzyce oraz poczuciu „bycia w grupie”, zajęcia są przyjemne i ciekawe. Tradycyjne zajęcia grupowe o profilu spalająco-wytrzymałościowym niejednokrotnie okazują się być zbyt trudnym wyzwaniem dla osób szukających tego typu treningu. Nie każdy lubi taniec i dobrze czuje się w choreografii. Indoor Cycling przełamuje tę barierę. Nie wymaga poczucia rytmu, tanecznych ruchów ani znajomości specyficznych kroków. Pozwala na optymalną kontrolę wysiłku i poprzez to skuteczniejsze osiąganie zamierzonych celów treningowych. Jest treningiem bezpiecznym, w którym ryzyko kontuzji ograniczone jest do minimum. Ta forma treningu nie obciąża stawów z uwagi na brak impactu. Zajęcia indoor cycling to atmosfera grupowej zabawy, potężnej energii, niesamowitej radości. To jazda po wyimaginowanych trasach – niewiarygodna przygoda, która pozwala na trenowanie motywacji, siły umysłu, odpornosci psychicznej, a tym samym zwalczanie stresów, problemów, kompleksów.
Korzyści z systematycznej jazdy na rowerze:

  • znaczna redukcja tkanki tłuszczowej
  • poprawa wydolności organizmu
  • zwiększa się przepływ krwi i ukrwienie wszystkich narządów
  • uelastycznienie naczyń krwionośnych
  • zwiększenie gęstości kości, siły mięśni, elastyczności ścięgien i więzadeł
  • wzmacnia się system odpornościowy organizmu
  • wydzielają się endorfiny (hormony szczęścia)
    – działanie antydepresyjne
  • zostaje wyregulowany poziom cukru we krwi

RADY DLA ĆWICZĄCYCH
Rozpoczynając trening rowerowy prosimy o przyniesienie następujących rzeczy:

  • ręcznik do wycierania potu
  • butelkę wody lub napoju izotonicznego do picia w trakcie zajęć (co najmniej 0,75 litra na godzinę zajęć)
  • buty sportowe ze sztywną podeszwą. Należy unikać tenisówek, butów niesportowych, gdyż wzmagają ryzyko kontuzji
  • specjalne spodenki kolarskie (najlepiej z dodatkową ochroną), obcisłe getry lub spodnie 3/4
  • wskazane rekawiczki rowerowe, które zwiekszą komfort ćwiczeń