Pilates

„Teraz już wiem – nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi”. To słowa samego twórcy metody – Josepha Pilatesa. I faktycznie się nie mylił. Pilates jest treningiem całego ciała i relaksem duszy. Metoda łączy w sobie elementy jogi, Tai-chi, gimnastyki i baletu. Nazywany jest „gimnastyką rozumną”, gdyż zapewnia naszemu ciału w sposób pewny i bezpieczny to, czego ono naprawdę potrzebuje. Integracja ruchu, oddechu i kontroli mentalnej pozwala na przyjemne uczucie odprężenia zarówno w sensie fizycznym, jak również mentalnym. Regularny trening wzmacnia mięśnie postulane i głębokie oraz poprawia mobilizację kręgosłupa (polepsza się nasza postawa, ustępują bóle); poprawia się gibkość i płynność ruchu, równowaga nerwowo-mięśniowa, czucie ciała i jego wewnętrznych sygnałów (Pilates to trening, podczas którego słuchamy swojego ciała i robimy tyle, na ile nam pozwala danego dnia), równowaga i koordynacja, pogłębia się oddech. W efekcie zyskujemy nienaganną, wyprostowaną sylwetkę, nasze mięśnie stają się smuklejsze, ruchy płynne, a dolegliwości odkręgosłupowe odchodzą w zapomnienie.

Dla kogo? Pilates jest dobry dla każdego, bez względu na wiek czy stan zdrowia. Ćwiczenia można stosować również terapeutycznie, w rehabilitacji po kontuzjach.